Tak Sampai Setengah Jam Kahwin Dah Diceraikan Talak 3 Gara-Gara Duit Hantaran..Sadis!

header

Dalam perkahwinan ni bab yang paling susah untuk dipenuhi ialah soal duit untuk hantaran dan belanja kahwin. Yela, belanja kahwin zaman sekarang ni bukannya murah, nak kena sediakan barang-barang hantaran lagi, sewa pelamin, mak andam, jurugambar, kad jemputan, bunga telur, sewa kanopi, catering… Banyak lagi lah. Pihak lelaki pula buat hal tak dapat sediakan wang hantaran secukup, memang mengamukla pihak perempuan. Hurm.
Seperti apa yang pernah dilalui jurugambar perkahwinan ini sangat memeranjatkan, katanya perkara ini berlaku depan matanya sendiri. Diceraikan talak 3 gara-gara….

Si lelaki setuju dengan mas kahwin RM 22,222.22

album-duit
-sekadar gambar hiasan-
Lame gak aku jd photographer wedding. Macam2 aku dah tempuh. Ni aku nak share skit citer yg pernah terjadi depan aku dulu.
Mas hantaran kawen mak ayah pompuan ni letak rm22,222.22. Mmg mahal gile…tapi si laki ni setuju. Aku tgk pon laki ni bukan calang2 org gak.
So sampai la hari akad nikah, happy je dua2 side. Pengantin muka dah tak saba mengawan. Ye la, musim ujan mase tu. Tok kadi sampai maka berlangsung la acara akad nikah dan selamber dgn senapas je si laki lafaskan akad.

“Dah tahu tak cukup duit gatal nak kahwin tu kenapa…”

kawin
-sekadar gambar hiasan-
Hantaran pon bertukar tangan begitu gak ngan mas kawen. Time laki tu nak baca lafas takliq, tetibe sedara dr pihak pompuan bising “duit hantaran tak cukup seribu ni”
Trus bangun pengantin pompuan dr tempat duduk. Tinggikan suara kat pengantin laki bertanyakan pasal ape tak cukup seribu…siap pihak pompuan perli2 “dah tau tak cukup duit tapi gatal sgt nak kawen tu kenape”
Yang pengantin laki walaupon mata berkaca, dia senyum je. Dia amik mic pastu dia ckp.

“Alang-alang semua ada kat sini. Saya ceraikan awak dengan talak 3”

“Baru jadi isteri tak sampai stengah jam dah camni. Saje sy tak cukupkan seribu sbb nak tgk korang camne. Ni ade sy bawa wang yg tak cukup tu” sambil buka bag yg berkepok2 duit 50 ngan 100.
“Takpe la…alang2 semua ade kat sini, boleh jadi saksi sy. Sy ceraikan awak dgn talak 3. Assalamualaikum”
Drop mic
Salam2 trus gerak.
Tu la…Dah ade orang nak tu kire nasib baik la bai. Pompuan bersepah sekarang. Tepi2 bustop pon boleh petik. Ko bukak wechat. Brape ramai yg serah diri free? Ko ingat laki2 dalam drama kol 7 tu wujud ke?
Tu la, lenkali Jangan ingat brewer e liquid takde duit
*tetibe
Fuhh, biar betul? Memang saja jela kalau benda ni berlaku. Nasi dah menjadi bubur memang tak boleh nak buat apa dah. Apa-apa pun diharapkan perkara ini dapat dijadikan pengajaran. Walaupun tak cukup, jangan main serang je. Seeloknya jaga la air muka kedua-dua belah pihak.
Sumber: Ohbulan

Popular posts from this blog

Korang Pasti Tak Sangka Bila Baca Biodata Ungku Hariz (Suami Jihan)

[VIDEO] Dia Masuk Hospital Akibat ‘Berseronok’ Dengan Batang Ubi

Gambar: Perbuatan Dan Sikap Sultan Kelantan Yang Takkan Di Paparkan Dalam TV